Amaç ve Kapsam

Projenin Önemi ve Amacı

 Öğretim programlarında ne kadar güncelleme ve değişiklik yapılırsa yapılsın, eğitim politikalarındaki değişikliklerin öğretim programlarını başarıyla uygulamaya geçirebilen öğretmenler sayesinde hayat bulacağı ifade edilebilir. Bu bakımdan da, öğretim sürecinin etkililiğinin sağlanması için öğretmen niteliğinin arttırılması, öğretimde farklı yöntem ve yaklaşımları kullanması, özellikle teknolojinin etkin biçimde öğretimsel amaçlı olarak nasıl kullanılacağı konusunda öğretmenlerin donanım sahibi olması önemli görülmektedir. Teknolojinin eğitime ve öğretime entegrasyonuyla ilgili birçok çalışma ve öneri bulunmasına, öğretim programlarında da buna vurgu yapılmasına rağmen, henüz öğretmenlerin ve öğretmen adayların teknolojileri alana özgü kullanma yetkinliği açısından destek duydukları görülmektedir (Dağ, 2016; Gökbulut ve Çoklar, 2018). Dolayısıyla bu projenin amacı, etkinlikler aracılığıyla bilgi ve iletişim teknolojilerinin matematik öğretimine entegrasyonu ile ilgili matematik öğretmen adaylarının bilgi, beceri ve yetkinlik sahibi olmalarını, böylelikle öz-yeterliklerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Projenin Kapsamı

Proje kapsamında öncelikle, matematik öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin matematik öğretimine entegrasyonu ile ilgili yeterliklerini geliştirebilmeleri için uzman eğitmenler tarafından öğretmen adaylarına teorik ve uygulamalı eğitimler verilecektir. Bu doğrultuda matematik eğitimi öğretmen adaylarına öğretimde teknoloji kullanımı örnek etkinlikler yardımıyla öğretilerek öğretmen adaylarının kendi etkinliklerini tasarlamaları sağlanacaktır.

Geogebra dinamik yazılımının matematik öğretiminde etkin kullanımına yönelik detaylı öğretimi, simülasyon uygulamaları, arttırılmış gerçeklik uygulamaları, akıllı telefon uygulamaları, Web 2.0 araçlarının kullanımları, kodlama ve programlama becerilerinin öğretimi, STEM temelli teknoloji ve matematik entegrasyonu, anlık online araçların öğretimde kullanımı alanlarında eğitimler verilecektir. Bu etkinlikler aracılığıyla, öğretmen adaylarının matematik öğretimine teknoloji entegrasyonu konusunda bilgi, beceri, yetkinlik sahibi olmaları planlanmaktadır. Bu kapsamda alanlarında uzmanlarca verilen eğitimler süresince öğretmen adaylarının aktif bir rol üstlenmeleri, kendi tasarımlarını ve planlamalarını yapmaları, kendi ürünlerini ortaya koymaları üzerinde durulacaktır. Proje süresince 9 farklı üniversiteden 11 öğretim üyesi tarafından yürütülecek olan etkinliklerin, matematik öğretmen adaylarının çağımızın gerektirdiği bireyleri yetiştirmek için alanlarının öğretimine yönelik gerekli olan bakış açısını ve becerilerini kazandırmada önemli bir etkisi olacağı düşünülmektedir.

 Matematik öğretmen adaylarının, öğretimde teknoloji kullanımı yeterliği kazanmalarını amaçlayan bu projenin kapsamı şu şekilde özetlenebilir:

  • Öğretimde teknoloji kullanımının kuramsal temellerinin anlaşılması
  • Web 2.0 araçlarının tanıtılması ve öğretimde kullanılması
  • Online araçların anlık değerlendirmede kullanılması
  • Yaratıcı drama ile bilgisayar yazılımlarının kullanımının sağlanması
  • GeoGebra dinamik yazılımın öğretimde kullanılması
  • STEM temelli teknoloji ve matematik öğretimi entegrasyonunun sağlanması
  • Kodlama ve programlama becerilerinin kazandırılması
  • Simülasyon uygulamalarının matematik öğretiminde kullanılması
  • Arttırılmış gerçeklik uygulamalarının matematik öğretiminde kullanılması
  • Öğretmen adaylarının teknoloji yardımıyla kendi etkinliklerini oluşturmalarının sağlanması